Radioreclame. Dát is óns vak!

Wij produceren 5 dagen per week hoogwaardige radiocommercials. Een ‘spotje maken’ is iets compleet anders dan een uitgekiende radiocampagne bedenken, uitwerken en produceren. Kennis is macht. We vinden het heerlijk om uw bedrijf tot A-merk om te dopen. Of om uw onderneming nog meer naamsbekendheid te geven. Bestelt u bij ons een radiocommercial, dan krijgt u kosteloos professioneel advies van onze reclame wizards. Ook zit copywriting bij de prijs inbegrepen.

Benieuwd naar de tarieven van onze radiocommercials? Kijk op de 
tarieven pagina. 

Showreel

Kennis is macht

– Laat de voice-over menselijk praten. Op een normaal tempo en bijbehorende pauzes
– Luisteraars waarderen een goed dialoog. Het kan ook de boodschap verduidelijken
– Maak gebruik van achtergrondmuziek of geluidseffecten. Dat zorgt voor sfeer
– Radiocommercials met 1 stem worden door luisteraars als meest professioneel ervaren

– Communiceer één op één. Connect on personal level. Laat men zich aangesproken voelen
– Vertel een visueel verhaal in de radiocommercial. Met geluidseffecten kun je veel bereiken
– Communiceer louter relevante informatie. Vertel eens iets nieuws. Wat maakt jou anders?
– Houd altijd jouw doelgroep in gedachten. Wat vindt jouw doelgroep belangrijk?

Onderzoek: Radioreclame zorgt voor 33% meer online zoekopdrachten
Onderzoek: Elke euro uitgegeven aan radioreclame levert 1.30 euro op
Onderzoek: Merkvoorkeur na radioreclame 53% hoger
Onderzoek: Minder informatie is meer respons. Less is (vaak) more
Onderzoek: Commercials met een creatief idee winnen

Onderzoek: Een goede radiocommercial zorgt voor 50% groei in omzet
Onderzoek: Geen B2B maar human 2 human. Dat komt aan
Onderzoek: Radiocommercials hebben direct effect op de verkoop. Gemiddeld 9%
Onderzoek: Een verrassende onthulling is succesvol in radioreclame
Onderzoek: Merkherkenning stijgt door radioreclame gemiddeld met 38%

Sterk begin:

Een geslaagde radiocommercial houdt de luisteraar vanaf de eerste seconde in de ban. Je kunt radioreclame bijvoorbeeld beginnen met een persoonlijke of confronterende vraag. Val direct met de deur in huis. 

De juiste woorden

Een simpele, krachtige gesproken boodschap zegt soms veel meer dan een flitsende montage. Een emotioneel geladen woord op de juiste plaats in de spot, leverde in alle onderzoeken emotionele pieken op bij de deelnemers.

Branding

Hoe meer merkvermeldingen in een radiocommercial, hoe beter het merk blijft hangen in het geheugen van de luisteraar. De vermeldingen dienen wel op de juiste momenten plaats te vinden, een kwestie van timing.