Waarom een radiocommercial?
- Je wilt meer omzet genereren met je bedrijf
- Je hebt een nieuw bedrijf, nieuw product of nieuwe vestiging
- Je wilt je naamsbekendheid vergroten
- Je hebt een speciale aanbieding of actie
- Je wilt een nieuwe doelgroep bereiken
- Je wilt uitleggen waarom je beter bent dan een concurrent
Goed om te weten!
- Een voice-over die menselijk spreekt, geeft de luisteraar vertrouwen
- Luisteraars waarderen een goed dialoog. Dit kan de boodschap verduidelijken
- Maak gebruik van achtergrondmuziek of geluidseffecten. Dat zorgt voor sfeer
- Communiceer één op één. Connect on personal level
- Vertel een visueel verhaal. Met geluidseffecten kun je veel bereiken
- Houd altijd jouw doelgroep in gedachten. Wat vindt jouw doelgroep belangrijk?
Wij weten dat ...
- Heldere en eenvoudige woorden het beste werken in een radiocommercial
- Human 2 Human beter werkt dan Business 2 Business
- Een goede commercial 50% groei in omzet kan opleveren
- Minder informatie meer respons oplevert
- Een verrassende onthulling succesvol is in radioreclame
- Je niet moet pushen of misleiden in radiocommercials
- Je niet mag vervelen. Ook niet na tientallen herhalingen
- Een kans op herhalingsaankoop met 53% toeneemt na radioreclame
En dat ...
- Positieve woorden meer effect hebben
- Merkvoorkeur na radioreclame 53% hoger is
- Humor alleen werkt in radiocommercials als het écht goed is
- Radiocommercials met maximaal 2 boodschappen het beste werken
- Alleen een radiocampagne niet genoeg is. De commercial moet ook goed zijn
- Indirecte taal niet in de commercial voorkomen moet worden
- Taal voor oog of oor niet hetzelfde is
- Elke euro uitgegeven aan radioreclame 1.30 euro oplevert